Annons: Årets dagstidning 2019
LRF Medias vd Ann Henrikson och CFO Pontus Haraldsson. Foto: Press.

LRF Media gick plus 2018

Morgonkollen

Mediehuset LRF Media gjorde ett starkt 2018. Den sista raden tickade in på plus 21,6 miljoner kronor före skatt.

Ett medvetet arbete med digitalisering och fokus på kringaffärer gör att LRF Media gör ett bra resultat under 2018.

– Den andel av omsättningen som kommer från våra digitala affärer ökar, det är precis det vi vill, säger Pontus Haraldsson, CFO för LRF Media i ett pressmeddelande.

Bland satsningarna på kringaffärer kan nämnas köpet av sajten Ehandel.se.

– Det är ingen hemlighet att hela mediebranschen har en svag annonsutveckling, men vi har lyckats kompensera fallet i printaffären med kostnadseffektiviseringar och nya affärer, säger Pontus Haraldsson vidare.

LRF Media ger ut titlarna ATL, Land och Land Lantbruk samt Lantmannen.

Koncernen gjorde en vist på 21,6 miljoner kronor före skatt och hade 289 miljoner kronor i omsättning.