Annons: Mediedagen 2019
Anna Joneby, privatmarknadschef Mittmedia

30 lokaltidningar i samarbete med Aftonbladet

För 29 kronor i månaden får Mittmedias och VK Medias 325 000 prenumeranter tillgång till Aftonbladets e-tidning.

Samarbetet mellan Aftonbladet, Mittmedia och VK Media inleds i dag.

”Nya samarbeten är en viktig väg för att möta de utmaningar tidningsmarknaden i dag står inför. Det är extra roligt att kunna erbjuda Aftonbladet och Sportbladet till en ny publik nu när världens största idrottsshow, fotbolls-VM dragit igång”, säger Aftonbladets printchef Martin Wåhlstedt i ett pressmeddelande.

Tilläggspaketet kostar 29 kronor i månaden och för det får de 325 000 prenumeranterna på totalt 30 morgontidningars tillgång till Aftonbladet som e-tidning varje morgon från klockan 6.

– Mittmedias kunder har, på ett par av våra marknader, haft tillgång till Aftonbladets e-tidning under en testperiod. Vi har utvärderat testet och kan konstatera att tillgången har varit uppskattad. Vi skalar nu upp och erbjuder samtliga av Mittmedias Komplett- och Digitalpaketskunder möjligheten att, rabatterat, ta del av Aftonbladets e-tidning och bilagor, säger Anna Joneby, privatmarknadschef på Mittmedia.

Vad hoppas ni att detta ska leda till för Mittmedia?

– Vi är inne i en process där vi, med olika medel, jobbar på att digitalisera våra printkunder. Genom samarbetet breddar vi vårt digitala utbud samtidigt som vi hoppas på nöjdare kunder och mindre churn.