Stockholm Media Week 2018. Årets Säljorganisation, Schibsted Sales & Inventory. Foto Anna Hållams

Schibsted blev Årets Säljorganisation

Schibsted Sales & Inventory utsågs till Årets Säljorganisation i Stockholm Media Award som delas ut på Stockholm Media Week idag.

Juryns motivering: ”Glöm algoritmens seger över människan. Årets säljorganisation lever och andas sitt yrke, både som individer och i grupp. Engagerade, pålitliga och prestigelösa är de bränslet för sin produkt som de driver framåt med annonsörer och mediebyråer i förarsätet. Tillsammans är de inne på ett fantastiskt ärevarv, eftersom det är andra året i rad vi säger: Grattis, Schibsted!”

På andra plats kommer Bonnier News och på tredje plats JCDecaux.

Kriterierna är att säljorganisationerna har skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete och över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina uppdrag.

Samtliga nominerade var:
Bonnier Magazines and Brands
Bonnier News
JCDecaux
PlayAd Media Group
Schibsted Sales & Inventory
Spotify
United Screens