Emelie Lindblom Carlsson Ansvarig redaktör på Veckorevyn.

Veckorevyns nio nya influencers ska bidra även till print

Veckorevyn fortsätter sin satsning på att lyfta unga kvinnors röster. Nu knyter tidningen till sig nio bloggare som ska synas både i print och digitalt.

I mars lanserade Veckorevyn plattformen Röster på Veckorevyn.com för att skapa en plats där unga kvinnor får komma till tals. Nu tar tidningen nästa steg och knyter till sig nio kvinnliga influencers.

Med start i dag finns Michaela Hamilton, Andrea Hedenstedt, Mathilda Lundqvist, Moa Rönnbäck, MadebyW som drivs av Vendela och Vanessa Laukkanen, Ellinor Bjurström och Pillerpodden, som drivs av Emma Westas Rödin och Siri Strand, på Veckorevyn.com. Ellen Färnström börjar blogga den 1 juni.

Förutom att de nio personerna ska blogga kommer de också att bidra med material som krönikor, nyhetstips och trendkollar till tidningen:

– Det känns väldigt spännande. Vi har märkt att flera av dem vill nå ut även i print och det tycker vi förstås är roligt, säger Emelie Lindblom Carlsson, ansvarig redaktör på Veckorevyn.

Handlar det om unikt material för print eller kommer det också att publiceras digitalt?

– I första hand är det printexklusivt material, men sedan är det möjligt att vi lägger upp en del innehåll även digitalt.

Emelie Lindblom Carlsson berättar att en förhoppning är att fler från den digitala publiken ska söka sig till print, men att satsningen framför allt görs för att Veckorevyn vill sprida influencernas kompetens:

– De här personerna är otroligt duktiga och har stenkoll på sina områden. Den kompetensen hoppas vi kunna sprida på flera plattformar.

Läs också

Så ska Veckorevyn.com lyfta unga kvinnors röster