Annons: Mediedagen 2019

Aller gör nativesatsning

Plockar in Cecilia Bungss som creative planner.

Satsningen beskrivs som ett försök att möta en växande efterfråga på skräddarsytt och integrerat innehåll – anpassat efter annonsörerna.

Allers native studio består av planners, digitala kreatörer, digitala formgivare och native redaktörer som tillsammans arbetar för att skapa nya innovativa annonslösningar. Cecilia Bungss förstärker arbetslaget som creative planner. I den rollen ska hon utveckla nya multikanalkoncept inom Aller. Hon kommer senast från mediebyrån Tre Kronor.

”För oss handlar native om att verkligen förstå användaren och skräddarsy en lösning för dem utifrån annonsörens behov”säger Helena Holmström, kommersiell kreativ chef med ansvar för native studio på Aller media och fortsätter:

”Det är möjligt då vi har styrkan i våra redaktioners höga sakkunskap och vår tradition av innehåll med hög kvalitet som gör att vi kan säkra ett genomslag hos användarna”