Expressen och Omni kan vinna europeisk prestigetävling

Expressen är nominerad i tre klasser i European Digital Media Awards och Omni kan bli bästa mobilsajt.

När prisceremonin hålls i Wien den 20 april är Expressen med och slåss om vinsten i kategorierna Bästa nyhetssajt, Bästa nya produkt och Bästa läsarengagemang. Guardian, BBC, CNN och Politico är några av de medieföretag tidningen tävlar mot.

I klassen Bästa nya produkt nomineras Expressen för sin satsning de kallar ”Framtidens nyhets-tv”, i klassen Bästa nyhetssajt nomineras Expressen för reportageserien ”Därför kommer tiggarna” och i klassen Bästa läsarengagemang nomineras Expressen för sin sociala medier-redaktions berättelsesamling ”Våga berätta”.

Omni är nominerad i kategorin Bästa mobilsajt i konkurrens med Diario ABC, Guardian, El Español och Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Här är samtliga nominerade i de åtta tävlingsklasserna:

Best News Website

  • POLITICO Europe by Politico, Belgium
  • The Guardian by Guardian News & Media, UK
  • Why the beggars come by Kvällstidningen Expressen, Sweden
  • Quartz by Quartz, UK

Best Use Of Online Video

  • Building the Atom Bomb: the full story of the Nevada Test Site by Guardian News & Media, UK
  • Volkskrant Klimaatverandering by de Volkskrant, The Netherlands
  • Life in a town called Mongo by BBC News, UK
  • We walk together: a Syrian family’s journey to the heart of Europe by Guardian News & Media, UK

Best Data Visualisation Project

  • The Norwegian Victims of World War II by Verdens Gang, Norway
  • Volkskrant Klimaatverandering by de Volkskrant, The Netherlands
  • Unaffordable country: Where can you afford to buy a house? by Guardian News & Media, UK
  • How long would it take you to earn a top footballer’s salary? by BBC News, UK

Best News Mobile Service

  • ABC Mobile Web by Diario ABC, Spain
  • Guardian app by Guardian News & Media, UK
  • El Español app by El Español, Spain
  • Omni app by Omni, Sweden
  • DER TAG app by Frankfurter Allgemeine Zeitung, Germany

Best in Tablet Publishing

  • MARCAPlus by Unidad Editorial, Spain
  • Videobook: Carl Lutz by DOCMINE Productions, Germany
  • Videobook: Friedrich Dürrenmatt by DOCMINE Productions, Germany
  • DIE WELT Edition by WeltN24, Germany

Best Reader Engagement

  • iTromsø by Polaris Media, Norway
  • Playbuzz and Cracking the Code on the DNA of Digital Storytelling by Playbuzz, Israel
  • General election social media and issues guide portfolio by BBC News, UK
  • #vågaberätta by Kvällstidningen Expressen, Sweden

Best Digital Advertising Campaign

  • The Economist’s digital ”brand response” marketing campaign by The Economist, UK
  • The Wave by Verdens Gang, Norway
  • Quartz/GE World in Motion by Quartz, UK
  • VGs 70th anniversary by Verdens Gang, Norway

Best New Product

  • The Wave by Verdens Gang, Norway
  • CNN Style by CNN International, UK
  • News TV of the future by Kvällstidningen Expressen, Sweden
  • DER TAG by Frankfurter Allgemeine Zeitung, Germany

Läs mer om tävlingen här.