Lär dig ta ansvar i digitala medier

Alla vill lyckas digitalt – men hur undviker man att skada andra och sig själv?

Workshopen 13 juni vänder sig till dig som har ansvaret för kommunikation i digitala kanaler i en myndighet, organisation eller företag, eller som bidrar med texter och annat material.

Du får med dig kunskaper som hjälper dig och din organisation i att bete er ansvarigt. Du får svar på centrala frågor, som:

  • Vad är det som gäller i olika kanaler – egna sajten, bloggen, facebook, twitter, instagram…?
  • När är jag personligen ansvarig?
  • När är arbetsgivaren ansvarig?
  • Vad är det som skadar – vem avgör vad som är skada?
  • Vad kan det kosta att skada – dig själv men också organisationens logotype och rykte?
  • Stämmer det vi publicerar med vad vi står för och vår yrkesetik?

Workshopen resulterar i checklistor och grunderna till policydokument.

Anders Lugn

Kursledare är Anders Ahlberg, erfaren medieledare som utbildat dagstidningarnas chefredaktörer i ansvarigt utgivarskap de senaste 15 åren. Medverkar gör också Axel Andén, medieanalytiker och chefredaktör för nyhets- och analyssajten Medievärlden som bevakar mediebranschen.

Nästa kurstillfälle är 13 juni klockan 9 till 16. Workshopen görs av Medievärlden i samarbete med TT Kompetens.

Anmäl dig här!