Annons: Mediedagen 2019

Medievärldens framtid närmar sig

Nu påbörjar Medievärlden samma resa som hela mediebranschen står inför. I september lanserar vi den nya tjänsten Medievärlden Analys.

Bolaget Medievärlden i Sverige AB är bildat, och kommer att ta över verksamheten från TU vid årsskiftet. Nu bygger vi nya digitala tjänster för att möta behoven hos branschens beslutsfattare.

Redan i september lanserar vi den nya tjänsten Medievärlden Analys som riktar sig till den som behöver kvalificerade analyser och omvärldsbevakning. Läs mer om den och anmäl intresse här.

Den nya sajten bygger vi i Ruby on Rails, men publiceringarna går via Drupal och vi fortsätter att använda Mailchimp för nyhetsbreven. Sajten blir responsiv och kommer att fungera på alla plattformar. 

Den nuvarande sajten kommer givetvis att vara kvar, och den kommer att fokusera helt på nyheter och diskussioner. Sajten har nu 20 000 unika besökare i veckan, 5 300 dagliga prenumeranter och 11 000 följare på Twitter.

Vi är väldigt nyfikna på vad ni läsare vill att vi ska fokusera på, både på den öppna sajten och i Analystjänsten. Vad ska vi bevaka, hur ska vi bevaka det, och vilka i vilka former ska vi presentera det? Vad har du behov av i din verksamhet? Mejla tips@medievarlden.se eller kommentera nedan!