Annons: Mediedagen 2019

Nytt besöksrekord och uppskattat omdöme

Förra veckan summerade vi vårt första år som helt digitala. Samma vecka slog vi också nytt besöksrekord.

Förra veckan publicerade vi ett tema där vi skrev hur vi själva upplevt året utan papper, och frågade mediechefer vad de tycker. På Same same but different skriver Sofia Mirjamsdotter idag uppskattande om både året som gått och Temat i sig:

”Medievärlden lade ner sin papperstidning för ett år sedan. Jag har svårt att se att det är något misslyckande, eller ett problem. Medievärlden är idag Sveriges bästa nyhetskanal för branschen, och jag finner i stort sett varenda notis som publiceras på sajten läsvärd, och läser också. Detta utan att behöva smutsa ner mina fingrar med trycksvärta. Blir också förvånad över Thelma Kimsjö som här saknar att “kunna läsa tidningen var som helst”. Jag brukade verkligen inte bära med mig tidningen överallt, däremot läser jag ofta i min iPhone, precis överallt.
Det här gillar jag, Medievärlden visar statistik, vad de skriver om och så en bunt siffror.”

Vi tackar och bockar så klart! och hoppas att Medievärlden även i fortsättningen ska upplevas på det sättet!

I den här bloggposten summerade jag trafikutvecklingen, men faktum är att den tagit ytterligare ett skutt sedan dess.

Förra veckan hade vi nästan 15 000 unika besökare, och det utan någon stor personnyhet eller något extra nyhetsbrev. Nytt rekord.