Så många digitala prenumeranter har GP – och hela stampen

Stampen har ökat sina digitala prenumerationer med 100 procent det senaste året, uppger nu bolaget.

Förra året började Göteborgs-Posten låsa in delar av sina artiklar på hemsidan bakom en betalvägg. Nu har 30.000 av tidningens läsare valt att teckna en digital prenumeration. Samtidigt har Stampen-koncernens övriga titlar nått 20.000 prenumeranter tillsammans.

Totalt har alltså Stampen nu 50.000 digitala prenumeranter och koncernen kallar det för en ”drömgräns”.

– Det visar att vår satsning på kvalitetsjournalistik och innehåll med fokus på det lokala ger resultat och är uppskattat bland våra läsare på västkusten, säger Johan Hansson, VD för Stampen Media i ett pressmeddelande.

Stampen vill inte gå ut med hur målet för antal digitala prenumeranter under 2019 ser ut, men de tror på fortsatt god tillväxt och att de är på rätt väg, säger Daniel Olsson, kommunikationsansvarig på Stampen.