I dag sjösätter Aller Media sin nya digitala betallösning. Svensk Damtidning är först ut.

Nu tar Svensk Damtidning betalt digitalt

Från och med i dag ligger delar av det digitala innehållet på Aller Media-ägda Svensk Damtidnings hemsida bakom lås.

I februari rapporterade Dagens Media att Aller Media lanserar en digital betalmodell. I dag sjösätts lösningen och Svensk Damtidning är först ut.

”Vi fortsätter att vidareutveckla vår digitala affär, nu genom en digital prenumerationsmodell för inledningsvis Svensk Damtidning. Vår ambition är att under det kommande året lansera motsvarande prenumerationsmodeller för ytterligare varumärken”, säger Anders Rask, tillförordnad publicistisk direktör samt strategichef vid Aller media.

Unikt material som exempelvis långläsning och fördjupning kommer att ligga bakom låsning. Tidningen kommer även att addera helt nytt material och nya kategorier.

”Vi vill ge de som är riktigt intresserade av kungligheter ett mervärde genom den unika inblicken och med mer fördjupande material. I tät dialog med våra läsare har vi utformat nya innehållskategorier till Svensk Damtidnings sajt, som också säkerställer att vi även framåt är bäst i Sverige på kungligheter”, säger Joakim Magné, som rekryterats som innehållschef på Svensk Damtidning.