Annons: Mediedagen 2019
Cindy Ahrnewald. Foto: Angelica Söderberg.

Leeads rekryterar från Bonnier Magazines & Brands

Cindy Ahrnewald lämnar Bonnier Magazines & Brands för att bli affärschef på det digitala säljbolaget Leeads.

Leeads är en marknadsplats för digital annonsering som i dag samarbetar med omkring 210 publicister inom olika intresseområden. På säljbolaget får Cindy Ahrnewald den nya tjänsten som affärschef för native och content. Hon lämnar därmed Bonnier Magazines & Brands där hon har varit produkt- och optimeringsansvarig för native.

”Jag brinner verkligen för native och affärsutveckling. Åren på Bonnier har varit helt fantastiska men jag kände att det var läge att prova något nytt och med fokus på digital utveckling. Leeads ligger i framkant när det gäller den tekniska utvecklingen och producerar innehåll av hög redaktionell kvalitet, så det blir oerhört spännande att utifrån de förutsättningarna ta native till nästa nivå – utan tvekan är kombinationen framtiden”, säger Cindy Ahrnewald, som tillträder den 1 november.

Matthias Sånemyr, vd för Leeads, kommenterar:

”Vi fortsätter att satsa stenhårt på native och där blir Cindy extremt viktig med den spetskompetens hon besitter. Marknaden för native växer så fort och det händer så mycket nytt och Cindy med sin bakgrund kommer hjälpa oss att ta nästa kliv.”