Annons: Mediedagen 2019
Readly erbjuder nu exklusivt innehåll för sina läsare.

Readly lanserar originalinnehåll

Den digitala magasintjänsten börjar göra eget innehåll under vinjetten Readly Exclusive.

Lanseringen innebär att Readlys prenumeranter får tillgång till specialinnehåll som förlagen skapat för att distribuera exklusivt via den digitala magasinstjänsten.

Premiärinnehållet har tagits fram i samarbete med magasinen auto motor & sport special, IDG-magasinet M3 och Racestripe. Utvecklingen av utbudet och affären görs för att möta de digitala förändringar som magasinslandskapet står inför.

”Det är extremt kul och spännande att på ett enkelt och snabbt sätt kunna skapa unika tidningar. Vi sitter på en skatt som vi äntligen har hittat ett bra sätt att använda oss av. Med Readly kan vi skapa tidningar som inte skulle bära sig i den tryckta världen men som vi vet uppskattas av våra läsare, som vårt specialnummer om svenska Koenigsegg. Som utgivare lär vi oss dessutom mycket om våra läsare och har möjlighet att skapa mervärde genom att länka till aktuellt innehåll”, säger Alrik Söderlind, chefredaktör på Auto motor & sport.

Readlys innehållsansvarige i Sverige Daniel Hamrin kommenterar:

”Readly Exclusive är ett spännande alternativ som adderar värde till våra läsare, samtidigt som det ger förlagen en möjlighet att distribuera och testa unikt innehåll, bygga sitt varumärke, få insikter om läsbeteende samtidigt som de ökar intäkterna.”