Mittmedias inloggade sidvisningar i majoritet

Mittmedia har nu fler inloggade sidvisningar än sidvisningar från ickeinloggade. Under sommarens bränder nåddes rekordtrafik som också gav skjuts åt de digitala prenumeranterna.

När bränderna rasade hade Mittmedia omkring 800 000 inloggade sidvisningar per dag.

”Livesändningarna avlöste varandra och antalet artiklar som skrevs om bränderna var flera hundra. Över 1 100 personer valde att teckna en prova-på-prenumeration för att ta del av någon av artiklarna. Antalet sidvisningar i hela Mittmedia landade under den hetaste veckan på 19 miljoner. En miljon strömstarter i juli talar också sitt tydliga språk.” skriver Li L’Estrade på Mittmedias utvecklingsblogg.

En brytpunkt som nåddes under sommaren var att sidvisningarna från inloggade användare var fler än från icke inloggade.

”Sommaren 2018 var rekordstark i både antal inloggade kunder och inloggad läsning. Självklart peakade sidvisningarna också. Anledningen var det enorma nyhetsläget kring skogsbränderna som härjade i stora delar av Mittmedias regioner. Sommaren var också en annan brytpunkt. Den största delen av totaltrafiken kommer nu från det plusmärkta innehållet.”.

Sedan början av mars har Mittmedia haft över 145 000 inloggade kunder per vecka. Under sommaren nåddes den nya drömgränsen 162 000. Sedan har det planat ut men i slutet av augusti låg det fortfarande över 155 000.