Miljonpublik såg Expressen och DI:s valdebatt

Morgonkollen

Tisdagens valdebatt som Expressen och Dagens Industri höll i tillsammans har visats 1,5 miljoner gånger.

På tisdagskvällen möttes samtliga svenska partiledare för en direktsänd debatt i Warner Bros-studion i Göteborg som arrangerades av Di TV och Expressen TV.

Enligt siffror som Expressen nu kommunicerar gjordes 1 502 226 strömstarter av direktsändningen i Di TV och Expressen TV på tidningarnas egna plattformar.

Utöver det gjordes 152 000 visningar på Facebook.

Martin Ahlquist, projektledare för ”Debatten 2018” i Di TV och Expressen TV är nöjd med siffrorna:

”Fler än 1,5 miljoner visningar bara på live-tv av ‘Debatten 2018’ är en fantastisk siffra. Dessutom var det ovanligt långt tittande. Vi är nöjda och stolta, och fick också mycket positiv respons från partiledarna själva.”