Joakim Magné, tillträdande innehållschef för Svensk Damtidning. Foto: Stefan Mattsson

Han får ansvar för Svensk Damtidnings innehåll

När Svensk Damtidning nu ska börja ta betalt för sitt digitala innehåll får Joakim Magné, i dag på Aftonbladet, ansvar för den nyinrättade tjänsten som innehållschef.

Joakim Magné har en bakgrund på Aftonbladet där han haft roller som onlineredaktör, digital layoutare och vikarierande nyhetschef. Men i samband med att Svensk Damtidning i år startar en digital betalmodell går han till den kungliga nyhetstidningen för rollen som innehållschef. Magnés uppdrag blir bland annat att arbeta med betalmaterialet:

”Nu när vi på Svensk Damtidning vill ta steget att börja ta betalt för vårt innehåll även digitalt kommer Joakim att bidra med viktig digital kompetens kring hur vi utformar vårt innehåll. Tillsammans med redaktionen kommer vi säkra att Svensk Damtidning behåller sin position som ledande på kungliga nyheter i både tryckta och digitala kanaler”, säger Johan T Lindwall, chefredaktör och ansvarig utgivare för Svensk Damtidning.

Tillsammans med redaktionsledningen ska Joakim Magné arbetsleda och planera innehållet till varumärkets samtliga kanaler.

”Att få vara med och bygga upp en digital plan för Svensk Damtidning tillsammans med en redaktion fylld av fullblodsproffs känns otroligt spännande. Dessutom gillar jag att Aller media satsar digitalt och ser fram emot att bli en del av det”, säger Joakim Magné i en kommentar.