Stampen Media har rekryterat Erik Hällås, Jenny Söderqvist och Louise Jacobson för att stärka annons- och prenumerationsaffären.

Stampen rekryterar tre för att stärka affären

Mediekoncernen värvar från Schibsted, Bauer Media och Röhnisch. "Rekryteringarna ska stärka vår annons- och prenumerationsaffär", säger Stampens vd Johan Hansson.

Erik Hällås har en bakgrund på Schibsted, där han haft flera ledande tjänster inom produktveckling och nya affärer. Sedan årsskiftet är han  produktchef för digitala prenumerationer på Stampen Media.

Från Bauer Media rekryteras Jenny Söderqvist. I mars tillträder hon den nyinrättade rollen som försäljningschef på Göteborgs-Posten. I uppdraget ingår att leda och utforma GP:s prisstrategier och ansvara för införandet av tidningens nya CRM-system.

Louise Jacobson, i dag marknadschef på Röhnisch, tillträder i mars den nyinrättade rollen som Digital Growth Manager och blir ansvarig för digital bearbetning, automatisering och tillväxt i B2C-affären.

”Dessa rekryteringar är en del av vår fortsatta satsning framåt för att stärka vår annons- och prenumerationsaffär genom lokal kvalitetsjournalistik med fokus på västkusten. Jag ser fram emot att välkomna Erik, Jenny och Louise som tillsammans har en bra blandning av kompetens kring konsumentförsäljning, digital kommunikation och produktutveckling, intäktsanalys och försäljningsadministration”, säger Johan Hansson, vd Stampen Media.