Nöjesguiden köper hiphopmagasin

Vid årsskiftet blev Nöjesguiden huvudägare för hiphopmagasinet Kingsize Magazine.

Nöjesguiden gick in som huvudägare i Kingsize Magazine den 1 januari i år. I samband med övertagandet kommer den tryckta utgåvan av hiphopmagasinet, som i dag endast finns i digital form, att göra comeback. Printtidningen ska utkomma fyra gånger om året med start 2018.

Kingsize Magazines chefredaktör, Tobias Carlsson, och marknadsansvarige, Matthias Sjödin, kommer fortsatt att ingå i organisationen:

”Cirkeln är sluten, jag började min karriär på Nöjesguiden för snart 18 år sedan och startade sedan Kingsize. Att komma tillbaka med Kingsize till Nöjesguiden 14 år senare kommer bli riktigt kul. Det är både en nytändning och utmaning, där vi säkerligen kommer få goda synergieffekter på kort och lång sikt”, säger Matthias Sjödin i en kommentar.

Kingsize Magazine startades 2004. Hiphopmagasinet arrangerar årligen Kingsizegalan där de bästa svenska musikinsatserna i genren uppmärksammas. Tidningen är också engagerad i skivsläpp, events, konserter och andra projekt inom hiphopområdet.