Robot nr 1 2018 och Marika Bark, Business Area Director på Egmont Publishing.

Egmont köper speltidning

Egmont Publishing tar över titeln Robot från Reset Media.

Speltidningen Robot startade 2010. I dag finns den i Sverige, Norge, Tyskland, Ungern och Holland. Robot riktar sig till yngre spelare och innehåller bland annat nyheter inom spelvärlden, recensioner och förtittar på kommande spel. Innehållet är byggt kring en grupp fiktiva karaktärer med individuella personligheter som utgör redaktionens röster.

Nu köper Egmont Publishing, som står bakom varumärken som Kalle Anka, Lego, Minecraft, Pokémon och Roblox, titeln.

”Robot passar väl in i vår förvärvsstrategi och satsning på både tryckt och digitalt barn- och ungdomsinnehåll. Vi ser stora möjligheter att utveckla varumärket på olika plattformar både i Sverige och internationellt”, säger Marika Bark, Business Area Director på Egmont Publishing.

Tidningen har tidigare delats ut av förlaget Reset Media, vilket – under en övergångsperiod – kommer att fortsätta produktionen.