Annons: Mediedagen 2019
Bonnier Magazines & Brands affärsområdeschef Annika Kvist.

Bonnier Magazines & Brands lanserar nytt affärsområde

Under det nya affärsområdet, GrowU, samlas resor, event och utbildningsverksamhet som är kopplad till mediehusets varumärken.

Bakgrunden till att Bonnier Magazines & Brands (före detta Bonnier Tidskrifter, reds. anm.) skapar det nya affärsområdet är, enligt ett pressmeddelande, att mediehuset ser en kraftig tillväxt på sina resor, kurser och event

”Vi skapar ett helt eget affärsområde för tillväxtaffärer där vi erbjuder produkter och tjänster runt våra starka varumärken. Det nya affärsområdet heter GrowU. Vi vill framhålla vikten av att ge våra kunder möjlighet att växa och ta sitt intresse till nästa nivå”, säger affärsområdeschef Annika Kvist.

Produkter och tjänster runt Bonnier Magazines & Brands varumärken har de senaste åren blivit en allt viktigare del av affären. Och under 2018 kommer mediehuset att satsa än mer på området. Sammanlagt planeras över 250 liveupplevelser tillsammans med sina kunder, varumärken, influencers och partners.

Bonnier Magazines & Brands samlar varumärken som mama, amelia, m-magasin, allt om mat, Styleby, Damernas Värld, ToppHälsa med flera.