Gustav Hjärn, vd och grundare av Ifrågasätt.

Norran tar hjälp av Ifrågasätt

På måndag inför Norran Ifrågasätts kommentarslösning för läsarinteraktion.

I dag har Dagens Nyheter, Barometern och Nya Wermlands-Tidningen Ifrågasätts kommentarslösning. Nu går Norran i samma spår och inför kommentarsplattformen i stort sett samtliga avdelningar och artiklar på Norran.se.

”Vi har haft kommentarsmöjligheter även tidigare, men med Ifrågasätt känner vi oss trygga med att kunna ha kommentarer på många fler artiklar, med känsligare ämnen och svårare frågor”, säger Norrans chefredaktör Marcus Melinder i ett pressmeddelande.

Ifrågasätts kommentarstjänst hjälper mediesajter att hålla sina kommentarsfält fria från näthat och nättroll. Tjänsten kräver bland annat att man skapar ett konto och att de som kommenterar identifierar sig med person- och postnummer. Kontot går sedan att använda på alla sajter som använder sig av lösningen.

”Med Norran som samarbetspartner blir diskussionsmöjligheterna större för Norrans befintliga läsare, och diskussionsintresserade Ifrågasätt-användare i andra delar av landet får en ny arena att upptäcka”, säger Gustav Hjärn, vd och grundare av Ifrågasätt.