Schibstedhuset. Foto: Linnéa Kihlström

Så ser Schibsteds nya ledningsgrupper ut

I dag presenterades de nya ledningsgrupperna för Schibsteds nya divisioner "media" och "marknadsplatser".

Nyligen presenterade Schibsted sin nya organisationsmodell i vilken man valt att skilja på verksamheten i divisionerna ”media” och ”marknadsplatser” (Marketplaces). Bakgrunden till beslutet var att mediekoncernen ville tydliggöra skillnaderna mellan affärsområdena. Nu står det klar också vilka som ska ingå i organisationen:

Schibsted Group Functions Management:

Rian Liebenberg EVP Chief Technology Officer and acting Chief Product Officer
Trond Berger EVP Chief Finance Officer
Tina Stiegler EVP People
Lena K Samuelsson EVP Communication, Brand & Public Affairs.

Schibsted Marketplaces:

Sondre Gravir, CEO Schibsted Marketplaces (and interim leader for People and Internal Comms)
Renaud Bruyeron, Tech and Data
Laila Dahlen, Product and UX
Susanna Grill, Strategy and Finance
Antoine Jouteau, France
Gianpaolo Santorsola, Mature Markets
Ovidiu Solomonov, Growth Markets and New Models
Anders Skoe, Norway

Schibsted Media:

Raoul Grünthal – CEO
Siv Juvik Tveitnes – COO
Jørgen Konradsson – CFO
Håkan Halvarsson – HR
Lena K Samuelsson – Communication, Brand, Public Affairs
Ian Vännman – Product
Morten Jacobsen – Technology
Torry Pedersen – Editorial
Sofia Olsson Olsén – Publisher
Gard Steiro – Publisher
Per Håkon Fasting – Advertising Norway
Anders Nylander – Advertising Sweden
Tor Jacobsen – Consumer Business
Martin Frey – Growth

Läs också

Lars Herlins snabbanalys för Medievärlden Premium: Det händer när Schibsted delas upp

Schibsted delar verksamheten i två