Han är ny försäljningsdirektör för Discovery

TV4:s Nicklas Norrby tillträder i november som ny försäljningsdirektör för Discovery Networks Sweden. Han kommer då att ingå i den svenska ledningsgruppen.

Sedan 2006 har Nicklas Norrby haft olika chefspositioner inom TV4 Gruppens försäljningsorganisation. I dag är han chef för Bonniers programmatiska videoannonsplattform Woo.

”Efter 12 år i branschen är jag väl bekant med Discoverys vassa och välrenommerade svenska försäljningsavdelning, och jag ser verkligen fram mot att få ansluta och jobba tillsammans med teamet”, säger Nicklas Norrby.

Han tillträder i november och tar då plats i Discoverys svenska ledningsgrupp.

”Vi befinner oss i en spännande tid där högkvalitativt rörligt innehåll aldrig stått starkare. Med Discoverys globala skala och långsiktiga lokala strategiska satsningar på underhållning, digitala plattformar och attraktiva sporträttigheter – inte minst den olympiska era som inleds i februari – tvekade jag inte ett ögonblick på att ta mig an den här fantastiska utmaningen.”