Tv-konflikten är löst

Morgonkoll

Det tog 13 dagar men i går kom Discovery och Comhem överens om ett nytt avtal.

– Vi ber våra kunder om ursäkt för att de har drabbats av vår och Discoverys oförmåga att komma överens och vi tackar våra kunder för det tålamod de visat under denna tid. Det var första gången under Com Hems mer än 30 åriga historia som vi drabbats av en sådan här konflikt. Naturligtvis kommer vi att göra vad vi kan för att undvika att hamna i en liknande situation igen och vi beklagar att det tog så lång tid att nå en lösning som var bra för våra kunder, säger Anders Nilsson, VD på Comhem i ett pressmeddelande.

– Vi är glada att ha nått ett bra avtal med Com Hem. Det är ett bra avtal för oss och för Com Hem, men de stora vinnarna är tittarna, säger Discoverys presschef Dan Panas till Aftonbladet.

Att de nu är överens innebär att Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discoverykanalerna, Animal Planet, Eurosport 1 & 2, samt TLC är tillbaka i Comhems utbud.