Låst läge i avtalsförhandlingarna

Discovery och Comhem har ännu inte kommit överens om något nytt distributionsavtal. Omkring 1,5 miljoner tv-tittare berörs av konflikten.

Natten mellan torsdag och fredag förra veckan släcktes Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11 och Discoverys övriga kanaler för Comhems kunder. Det eftersom Discovery och Comhem inte lyckats komma överens om något nytt distributionsavtal.

Comhems vd Anders Nilsson vädjade inför gårdagens VM-kvalmatch i ett öppet brev till Discoverys vd Henriette Zeuchner att lägga meningsskiljaktigheterna åt sidan för det svenska folkets skull. Men att Comhem skulle få frivisa matchen i sitt nät blev inte aktuellt. I stället visades den på tjänsten Dplay och på Aftonbladet.se.

Efter matchen skrev Discovery i ett pressmeddelande att förhandlingarna mellan Discovery och Comhem är ”mer infekterade än någonsin”.

Comhem skriver i dag på sin hemsida att man beklagar att det låsta läget drabbar kunderna och att målsättningen ”är att lösa detta så snart vi kan.”

Läs också

1,5 miljoner tittare blåsta på VM-kvalmatchen

Inget ljus i avtalsförhandlingarna

Discovery återigen i avtalsbråk