Bonnier Magazines & Brands rekryterar från Nyheter24

Sociala medier-profilen Johanna Nordström lämnar rollen som social media manager på Nyheter24 för att gå till videoredaktionen på Bonnier Magazines & Brands.

Johanna Nordström har genom sitt Twitterkonto ”Skitjobbig”, som i dag har över 130 000 följare, blivit en av Sveriges mest inflytelserika twittrare. Hon har också synts på stand up-scenen samt som programledare i P3.

Sedan i maj 2016 har Johanna Nordström arbetat som social media manager på Nyheter24. Där har hon gjort webb-tv och skrivit krönikor. Men nu går hon till Bonnier Magazines & Brands videoredaktion för att arbeta med företagets true native-satsning. På Bonnier Magazines & Brands ska Johanna Nordström skapa socialt videoinnehåll – såväl redaktionellt som kommersiellt – för varumärken som VeckoRevyn, amelia, Sköna hem, mama och Damernas Värld.

”Att få jobba som videoproducent hos Bonnier Magazines & Brands är en jättestor ära för mig. Att få jobba med innehåll på en så stor plattform är sjukt mäktigt och jag ser fram emot att utvecklas och lära mig ännu mer. Det kallar jag vardagslyx”, säger Johanna Nordström, som tidigare utsetts till Sveriges näst mest inflytelserika kvinna i sociala medier.