Lovisa Madås, ansvarig för Agfo. Foto: Peter Söderquist

LRF lanserar nytt varumärke

Det gröna mediehuset fångar upp tech- och foodtechtrenden – släpper varumärket Agfo.

LRF Media lanserar nyhetstjänsten Agfo som tar ett brett grepp kring teknikskiftet som pågår inom lantbruket – agtech – och slår samman det med nya sätt att möta konsumenterna – foodtech.

Lovisa Madås är ansvarig för satsningen:

”Agfo tror på ett livskraftigt, innovativt och hållbart lantbruk i Sverige, och vi ser hur hela branschen utvecklas med hjälp av ny teknik och kreativa idéer. Kombinationen lantbruk och teknikinnovationer har alltid varit spännande, och ett ämne som vi på LRF Media har stor erfarenhet av att bevaka. Nu utökar vi vårt fokus ytterligare i och med Agfo.”

Den nya tjänsten innehåller nyheter och analyser om agtech och foodtech, entreprenörer, startups och investeringar.

”Med Agfo vill vi inspirera hela näringskedjan: från råvaruproducenter till konsument, inklusive beslutsfattare och investerare”, säger Lovisa Madås.