Annons: Mediedagen 2019
Martin Alsander, Stampen.

Stampen Media Group döps om – blir Stampengruppen igen

Stampen Media Group tar tillbaka sitt svenska namn.

Stampen Media Group och Stampen Local Media gör ett namnbyte till Stampengruppen respektive Stampen Lokala Medier.

Anledningen är att man vill framhålla koncernens lokala fokus, enligt koncernchef Martin Alsander:

”Stampens fokus ligger nu helt på den svenska marknaden och vår uppgift är att skapa bra innehåll för våra läsare och att ha en stark lokal närvaro. Våra läsare finns runt om i Sverige och särskilt på Västkusten och därför är det viktigt att Stampen också signalerar vad vi står för och att vi är ett svenskt företag.”

Stampen blev Stampen Media Group år 2013, då man bytte för att signalera en bredd. I samband med namnbytet fick koncernen också en ny visuell identitet och logotyp. Men nu byter man alltså återigen eftersom verksamheten renodlats. Och det nya namnet blir det gamla; Stampengruppen.

I affärsområdet Stampen Media ingår Stampen Lokala Medier, Stampen Digitala Medier, MWM och Wallstreet. Fortsättningsvis kommer de enskilda bolagens varumärken i möjligaste mån att kommuniceras.