Schibsteds säljorganisation vinner pris

Schibsteds Sales & Inventory har utsetts till Årets Säljorganisation i medietävlingen StockholmMediaAward.

Just nu arrangeras StockholmMediaWeek på China Teatern i Stockholm. I samband med det presenteras också vinnarna i medietävlingen StockholmMediaAward.

I dag tillkännagavs pristagaren i kategorin Årets Säljorganisation. Och i år är det Schibsteds Sales & Inventory som får anledning att fira.

Juryns motivering lyder:
”För att få ut full potential av lösning och erbjudande där kunden och effekt är central, krävs – i dagens fragmenterade medievärld – att man som mediesäljorganisation samlar ihop sitt erbjudande över alla plattformar. Man måste också ha förståelse för kundens affär plus ett driv, nyfikenhet och en djupt grundad vilja att lösa kundens utmaningar. För att göra det behövs innovation, lyhördhet och inte minst proaktivitet. En förutsättning för att knipa en förstaplats är även att driva utvecklingen på marknaden. Årets vinnare har visat att de har lyckats med att sätta en ny effektiv organisation, med nya tekniska lösningar och hantering av data, på plats! Deras lyhördhet i hur deras kunder vill bemötas återspeglas i hur de har organiserat sig och har bäddat för en effektiv, innovativ och agil säljorganisation. De har även visat att de förstått vikten av att samla ihop sin portfölj för att nyttja full potential i affärsnyttan, något de varit framgångsrika med och detta har fött både innovation och passion.”

Övriga nominerade var Aller Media, Bonnier News Sales, Discovery Network Sweden, Mitt i, MTG, United Screens och Visual Art.

I juryn sitter Peter Arnesson, Bizkit Havas, Emelie Färnkvist, HowCom, Benjamin Holmfred, Mindshare, Eva Samuelsson, Phd och Nina Santini, Vizeum.