Hon är Årets Branschpersonlighet

Frida Boisen, digital chef och ansvarig utgivare på Bonnier Tidskrifter, har utsetts till Årets Branschpersonlighet av Sveriges Mediebyråers styrelse.

I dag står det klart att Frida Boisen kammar hem priset för Årets Branschpersonlighet i medietävlingen StockholmMediaAward.

Juryns motivering lyder: ”En urkraft…! En urkraft, som syns och hörs. Som passionerat pratar om det nya digitala landskapet utan att för den skull tappa fokus på affären. Driver med mod, hjärta och hjärna både publicistiskt innehåll, försäljning, branschen i stort och samhällsfrågor. En urkraft som behövs i dagens medielandskap – fullt av motsättningar och ytterligheter. En urkraft…!”

Övriga nominerade till utmärkelsen var Peder Bonnier, vd och medgrundare på Kit, Stefan Noble, grundare av Visual Art , Sara Rosengren, professor i marknadsföring vid Handelshögskolan och Joachim Örnelid, vd och grundare Mediamecca.

Förutom att Frida Boisen är digital chef och ansvarig utgivare på Bonnier Tidskrifter är hon också krönikör på Expressen och sociala medier-expert i SVT.