Annons: Mediedagen 2019

Thomas Peterssohn till Stossles styrelse

Mittmedias förre vd Thomas Peterssohn går in i styrelsen för teknikbolaget Strossle.

Bolaget startade 2012 under namnet Sprinkle har tagit fram en tjänst som ska underlätta för publicister att dela material med varandra för att öka sidvisningarna och därmed också annonsintäkterna.

– I dag sitter publicisterna i knät på två plattformar som fullständigt dominerar den digitala annonsmarknaden. Allt fler inser att det behövs alternativa ekosystem. Strossles lösning är intressant eftersom den samlar kraften hos många publicister som kan börja samarbeta med varandra omedelbart, säger Thomas Peterssohn i ett pressmeddelande.

Plattformen finns i nuläget hos 80 nordiska publicister och bolaget räknare med att närmaste året få ut den hos 1 500 partners i Europa.

Den svenska verksamheten omsatte 2015 just över 16 miljoner kronor och gjorde ett resultat på 5,3 miljoner kronor. Moderbolaget, Sprinkle International gjorde ett minusresultat på 11,1 miljoner kronor för 2015.