Baaam tar över The Color Run.

Baaam arrangerar populärt lopp

FAB Medias varumärke Baaam börjar med eventverksamhet för att "möta sina målgrupper även i livesammanhang". Loppet The Color Run i Sverige blir Baaams första arrangemang.

”The Color Run är ett perfekt tillfälle för annonsörer att möta tusentals löpare i ett unikt sammanhang. Varumärket har redan en stark relation till Baaams målgrupp och kombinerar en aktiv livsstil med fest. Det känns jättespännande att producera och marknadsföra ett så starkt event som The Color Run under Baaams flagg”, säger Shatilla Holm, eventchef för Aller media.

Det färgglada, globala loppet arrangerades för första gången 2011 och kom till Sverige året därpå. Målet är enligt ett pressmeddelande ”att föra samman människor och göra världen till en lyckligare, friskare plats”. Sedan dess har loppet lockat över sex miljoner deltagare globalt.

”Vi på Baaam brinner för att inspirera och engagera och det är vad The Color Run handlar om. Alla färger och former är lika välkomna, precis som hos Baaam. Nu längtar vi”, säger Sara Grundberg, innehållschef på FAB Media och ansvarig utgivare för Baaam.

Årets The Color Run arrangeras den 17 juni i Tantolunden i Stockholm.