Annons: Mediedagen 2019

Aller öppnar för programmatiska printköp

Aller Media utökar sin programmatiska annonsaffär – blir först i Sverige att erbjuda programmatiskt även i print.

De första annonserna har premiär i Hemmets Veckotidning, ELLE mat & vin, Året Runt, Allas, Allers, Matmagasinet och Femina redan nästa månad.

”Vi var tidigt ute med att släppa alla våra digitala format programmatiskt och detta är nästa steg i vår programmatiska strategi. När marknaden är mogen för enbart automatiserat köp så är vi redo att möta efterfrågan på alla plattformar”, säger Susanne Persson, chef för programmatiska köp på Aller Media.

Det nya erbjudandet ska göra köpprocessen enklare för Aller medias kunder. Framåt kan det också bli aktuellt att sampaketera print och digitalt.

”Aller media strävar alltid efter att ligga i framkant och erbjuda våra kunder de bästa affärerna och kreativa lösningar. Att Aller media nu återigen är först ut i Sverige med nya annonserbjudanden är helt i linje med vår strategi att driva utveckling och ständigt förnya oss”, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.