Aller media lämnar TS

Eftersom mediekonsumtionen i dag sker på flera olika plattformar upphör Aller media med att redovisa upplagor via TS. Fortsättningsvis kommer mediehuset i stället att presentera varumärkenas räckvidd.

”Vi når våra läsare, följare, användare och besökare i så många fler kanaler nu än bara via de tryckta tidningarna. Därför är det våra varumärkens sammanlagda räckvidd via alla olika kanaler som är det relevanta för oss och våra samarbetspartners”, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.

Aller media och och FAB Medias sajter når i dag, enligt mediehuset, 2,3 miljoner besökare varje vecka. Samtidigt besöks varumärkeseventen varje år av omkring 9000 personer och på sociala medier har de samlade varumärkena över 1 miljon följare.

Sista gången Aller media redovisar antalet sålda upplagor blir i mars, då TS för helåret 2016 presenteras. Därefter kommer mediehuset att rapportera varumärkenas räckvidd via Orvesto konsument. Upplagesiffror kommer fortsättningsvis att redovisas en gång om året, och finnas tillgängligt via Ocast och på aller.se.