Annons: Mediedagen 2019
Sami Vikback, Foto: MTV/TV4

Han tar klivet från Discovery till Bonnier

Sami Vikback, tidigare intäktsdirektör på Discovery Networks Sweden, blir chef för reklam-tv-verksamheten på Bonniers finska tv-bolag MTV.

Efter ett decennium på Discovery lämnade Sami Vikback för en tid sedan företaget. Nu står det klart att han går till konkurrerna på Bonnier. Där får han ansvar för reklam-tv-affären både linjärt och digitalt.

”MTV är Finlands främsta och en av Europas äldsta tv-kanaler, med en lång tradition av att ge finska tittare högkvalitativa program inom både nyheter och underhållning.  Att få vara med på den resa som MTV nu gör, att vända affären till vinst och att accelerera den digitala transformation, känns verkligen både superspännande och utmanande,” säger Sami Vikback, som tidigare bland annat varit vd för SBS TV Finland, i ett pressmeddelande.

Samtidigt blir Johannes Leppänen chef för betal-tv.

Casten Almqvist, affärsområdeschef för Bonnier Broadcasting och styrelseordförande för MTV, är nöjd över nyrekryteringarna till MTV:s ledningsgrupp och till Bonnier Broadcasting:

”Jag är övertygad om att vår nya organisation och vd Jarkko Nordlunds team ytterligare kommer att förstärka MTV:s unika och marknadsledande position i Finland”.