TV4 närmar sig lansering av programmatic

Annonsörer får möjlighet att köpa hela Woo:s videoannonslager.

Erbjudandet är en så kallad Private Market Place-lösning, vilket innebär att avtalskunder får tillgång till Bonnierbolagens samlade videoannonserbjudande. Just nu ingår TV4 Plays, Expressen TV:s, DN TV:s och DI Plays online video-lager.

”Det är väldigt roligt att vara först ut med att köpa programmatiskt av TV4-Gruppen”, säger Annie Milesson, commercial manager på Amnet, som tillsammans med resebolaget Ving ska prova en testkampanj i TV4 Play.

Vings marknadschef Claes Pellvik säger i ett pressmeddelande att videoinvesteringarna är en viktig marknadsföringskanal och att han tycker att programmatiska köp innebär en bättre kontroll vilket leder till en bättre upplevelse för målgruppen.

TV4 Play ökade både sin räckvidd och konsumtion under förra året och TV4-Gruppen räknar med en fortsatt hög tillväxt under 2016.

”Mycket tack vare Woo såg vi under 2015 en tillväxt på 400 procent digitalt på den lokala marknaden. Nu tar vi nästa steg i vårt produkterbjudande.” säger Mikael Ekelöf, tf digital affärschef och affärstödschef TV4-Gruppen, i en kommentar.