Schibsted satsar på annonsförsäljning i Norrbotten

Mediekoncernen ingår samarbete med det Luleåbaserade säljbolaget Reklam365.

Samarbetet gör det möjligt för annonsörer i Norrbotten att med lokalt styrd annonsering nå stor räckvidd genom att synas i Schibsteds digitala kanaler på Aftonbladet, Omni, tv.nu och klart.se.

”Norrbotten är en marknad med stor tillväxt där vi ser ett samarbete med en regional partner som ett spännande alternativ till att starta eget kontor som vi gjort på 14 andra orter i Sverige”, säger Frida Kvarnström, försäljningsdirektör lokalt, Schibsted Sales & Inventory, i ett pressmeddelande.

Försäljningen koncentreras i första hand till mobila kanaler, där Schibsted erbjuder geografiskt styrd annonsering ned på kommunnivå.

”Samarbetet med Schibsted gör att vi och våra kunder nu får tillgång till marknadsledande medier för såväl lokal som regional marknad. Med detta framtidssäkrar vi vår medieportfölj samtidigt som vi sannolikt tar en betydande marknadsandel på kort tid. Samarbetet kommer också att innebära flertalet nyanställningar”, säger Reklam365:s vd Mikael Lindgren i en kommentar.