PlayAd och Mediekompaniet går samman i webb-tv-satsning

Samarbetet ska bredda erbjudandet till att gälla dagspress och onlinevideo. Därigenom hoppas man kunna locka fler annonsörer.

Mediekompaniet når i dag svenska publicister utanför storstäderna på områdena print, webb, mobil och ibladning, men genom att bolaget nu ingår en allians med online video-aktören PlayAds kan man fortsättningsvis också erbjuda en lösning som inkluderar webb-tv. Förhoppningen är att samarbetet ska leda till att man når dagspressannonsörer.

“Med fler än 45 svenska sajter inom dagspress- och nyhetsvärlden och med cirka 1,5 miljon startade strömmar per vecka har vi troligtvis den bästa räckvidden på den svenska marknaden”, säger Cecilia Ydremark, produktchef för webb-tv på Mediekompaniet, i ett pressmeddelande.

Jonna Strandberg, PlayAds Nordenchef för webb-tv-kanal YouPlay, beskriver en av anledningarna till samarbetet i en kommentar:

”Vi vill kunna erbjuda en stark premiumpaketering med stort inventory och en stor aggregerad räckvidd, vilket marknaden efterfrågar. Och detta finns just hos svenska dagspresspublicister där man som annonsör vet precis var annonsen hamnar”.