schibstedhuset_3

Högsta resultat någonsin för Schibsted Sverige

Morgonkollen

Mediekoncernen Schibsteds verksamheter i Sverige redovisar ett resultat på 962 miljoner kronor för helåret 2015. Omsättningen uppgick till 5114 miljoner kronor.

”Under året har vi utvecklat vårt digitala ekosystem och befäst vår ledande position på marknaden. Våra digitala intäkter är nu över 60 procent, vilket är ett bevis på att vi leder utvecklingen”, säger Schibsteds Sverigechef Raoul Grünthal i ett pressmeddelande.

Siffrorna är ett bevis för att Svenska Dagbladets flerkanalsstrategi fungerar, kommenterar SvD:s vd Gunilla Asker:

”Det är verkligen kul att läsare och annonsörer, och prisjuryer, gillar det vi gör. Och att allt fler är villiga att betala för vår digitala journalistik och våra tjänster är stärkande inför framtiden med alla dess utmaningar – och möjligheter.”

Aftonbladet backar 2015

Svenska Dagbladet ökar vinsten