Annons: Mediedagen 2019

Sanna Wijkström går till Bonnier Tidskrifter

Från och med denna vecka är Sanna Wijkström annonschef för digitala medier.

Sedan 1997 har Sanna Wijkström arbetat med att driva och utveckla digitala annonsaffärer inom medierna. Hon har bland annat erfarenheter från Dagens Nyheter och Allt om Stockholm. De senaste sju åren har hon tillbringat på Egmont, men nu lämnar hon sitt uppdrag som affärsutvecklare för digitala medier för att bli annonschef på Bonnier Tidskrifter.

”Tidskriftsmiljön är både roligast och mest utmanande, med de unika möjligheter som finns i att koppla ihop alla kanaler kring ett varumärke, en målgrupp eller ett segment. Jag ser verkligen fram emot att få arbeta med Bonnier Tidskrifters fantastiska varumärken”, säger Sanna Wijkström i ett pressmeddelande.

Verksamheten på Bonnier Tidskrifter består av tidskriftsutgivning, kundtidningsproduktion och digitala produkter som sajter, nyhetsbrev, mobila tjänster och webb-tv. Sajterna har i snitt 2,2 miljoner unika besökare i veckan och magasinen över 3,5 miljoner läsare om året.

Bonnier Tidskrifters annonsdirektör Maria Croon kommenterar rekryteringen av Sanna Wijkström: ”Jag är mycket glad över att Sanna Wijkström blir vår nya Annonschef digitala medier. Vi har en mycket stark position som vi nu vill ta vidare. Sanna har med sin gedigna digitala kompetens och sin bas i affärsutveckling och försäljning helt rätt egenskaper för uppdraget”.