Annons: Mediedagen 2019

Metro fortsatt Sveriges största dagstidning

Har en räckvidd på 1 153 000 dagliga läsare. Även i Stockholms A-region fortsätter Metro att nå flest läsare.

”Mediemarknaden är fortsatt under omvandling men vår dagstidning Metro har en fantastisk räckvidd bland Sveriges metropoliter i åldern 16-49 år”, säger Metros tillförordnade vd Anders Kronborg i ett pressmeddelande.

Enligt Kronborg kommer Metro att signera ett nytt tvåårigt tryckeriavtal innan midsommar. Till hösten kommer tidningen fortsätta att utveckla både print och digitalt. I samband med det anställer Metro ett antal nya redaktionella resurser.

Den första maj lanserades Metro Lab, en redaktionell utvecklingsgrupp med fokus på att ta fram nya redaktionella format och koncept och på att förnya Metros journalistik och sättet den presenteras på.

”Vi är mycket stolta över hur vi lyckas nå unga via sociala medier. Engagemanget i våra olika kanaler är stort och vi märker det sociala engagemanget även i tryckta Metro vilket vi till exempel ser genom Metro Debatt”, säger Metros tf chefredaktör Linnéa Jonjons.