Nu har Kit klivit ut på banan

Ambitionen är att bli ett av de attraktivaste mediebolagen på nätet. Det säger Robert Brännström, chefredaktör på Kit som tagit steget ut i den digitala verkligheten i dag.

Nu har Kit börjat rulla ut sitt material. Projektet som drivs av Fredrik Strömberg, tidigare creative director på Bonnier Tidskrifter digitala medier och de tidigare Bonniercheferna Peder Bonnier och Robert Brännström som är chefredaktör.

– Resan har börjat, säger Robert Brännström. 

– Nu vill vi börja prata med läsarna och bygga en relation med dem.

Målgruppen är 20- till 45-åringar, främst i storstäderna. Materialet på sajten spänner i dagsläget från soylent näringsintag till situationen i Libanon. Och ger lite känsla av magasinet Filter.

– Vi delar nog samma vision om ett högkvalitativt innehåll.

I dag jobbar omkring 15 personer på Kit. När verksamheten ska gå runt vill inte Robert Brännström gå in på.

– Vi har en plan. Och har informerat de som investerat i bolaget om den.

Det finns inga annonser på sajten i dag. 

– När det finns en målgrupp att sälja så kommer vi att göra det.

Robert Brännströms programförklaring för Kit hittar du här:

 

”Vi ska inte bli ett svenskt någonting”