Annons: Mediedagen 2019

Mittmedia bäst i Europa på utveckling

Mittmedia har utsetts till Europas mest innovativa medieföretag av INMA. Och koncernens redaktionella chef, AnnaKarin Lith, tror att det finns goda chanser att bli bäst i världen.

Motiveringen lyder: for “FutureWorks: Accelerating Innovation and Building Personal Capacity for Learning and Change.” FutureWorks is a change management programme, an integration project, an individual training programme, and an innovation lab aimed at creating an ongoing process of product, audience, and revenue ideation and incubation. 

FutureWorks is designed to infuse a “new, modern corporate culture” into MittMedia and involved a comprehensive approach to innovating routinely.”

– Det är fantastiskt roligt att vårt arbete med framtidsverkstan, som vi hållit på med i över två år, får den här uppmärksamheten, säger AnnaKarin Lith.

Den 13 maj avslöjas vilket företag som INMA anser är bäst i världen när det gäller innovation och utveckling. Förutom Mittmedia är det Ganett i USA, Fairfax Media från Australien och Bennett, Coleman and Co från Indien som gör upp om utmärkelsen.

– Det kommer inte att bli någon promenadseger, men jag tycker att vi har goda chanser att vinna helhetspriset också.

I dag har över 200 medarbetare i koncernen gått framtidsverkstan. 

– Det har varit helt nödvändigt för att vi ska kunna hålla vår höga utvecklingstakt. Och vi måste hålla tempot upp där.

”Framtidsverkstaden och Lärmilen är en unik kombination av affärsutveckling, utveckling av ny företagskultur och personlig kompetensutveckling. Det nya greppet ska sporra medarbetarna till nya upptäckter och till att bredda och fördjupa sina professionella nätverk.Vi är både stolta och glada för utmärkelsen”, säger MittMedias koncernchef Thomas Peterssohn i en kommentar.

 

Läs mer om priset på INMA:s blogg.

 

  

 

 

Så ska Mittmedia få fart på digitala intäkter

Här skapas framtidens Mittmedia

Mittmedia stuvar om allt i jakt på digitala intäkter