Nu har Norrbottens Media startat sitt distributionsbolag

Sedan 1 mars sköts morgontidningsdistributionen i Norrbotten av Norrbotten Media Distribution. Det nya bolaget vill även växa på nya marknader.

Bolaget har cirka 200 anställda och har köpt in cirka 120 högerstyrda bilar samt ordnat med angörings och uppställningsplatser i hela länet.

”Vi har ägnat en stor del av hösten och vintern åt att förbereda oss inför starten och det känns toppen att det gått så bra för oss när vi startade i lördags morse.  Det är en stor och omfattande verksamhet där vi sex nätter i veckan har 200 medarbetare ute på uppdrag i hela länet så det finns ett och annat som kan gå fel om man inte har ordning på verksamheten. Mina medarbetare har gjort ett mycket bra arbete och den fina starten bådar gott inför den fortsatta utvecklingen av företaget”, säger Leif Bergström, vd för Norrbottens Media Distribution, i ett pressmeddelande.

Utöver utdelningen av morgontidningarna NSD, Norrbottens-Kuriren, Piteå-Tidningen, Haparandabladet vill bolaget växa på andra områden, som samhällsinformation, reklam och brev och en säljare ska anställas för att bearbeta nya marknader.

”Vi gör detta för att vi ser en stor utvecklingspotential i distributionen, vi kan exempelvis dela ut även andra typer av försändelser. Detta är en del av den utveckling av hela Mediehuset som pågår för fullt just nu med en mängd olika satsningar.  Detta känns särskilt kul med tanke på att vi med det nya distributionsbolaget blir ca 200 medarbetare till i Norrbottens Media”, säger Erik Ranängen, vd för Norrbottens Media, i pressmeddelandet.

Norrbottens Media tar över distributionen