Annons: Mediedagen 2019

Nya affärsområden och chefer på Expressen

Expressen har bildat tre affärsområden: Digitala Medier, Magasin och GT/Kvällsposten.

Affärsområdeschef för Digitala Medier blir Johan Othelius, som idag är marknads- och upplagedirektör på Dagens Nyheter.

Ny redaktionschef för Expressen Digitala Medier blir Anna Rastner, som idag är editionschef för Expressen TV. Hon ersätter Mattias Carlson som är ny tidningschef för Norrtelje Tidning.

Affärsområdet Magasin, som inkluderar magasin och temabilagor, får Anna-Clara Welander som chef. Hon har de senaste åren jobbat med att utveckla tidningens magasinsverksamhet.

För affärsområdet GT/Kvällsposten blir Torbjörn Wittström chef. Han lämnar sin tjänst som annonsdirektör på Expressen för det nya uppdraget.

Alexander Lydecker blir ny annonsdirektör. Han är idag försäljningsdirektör på kvällstidningspaketet Impact.