Fokus får fräckare form

Fokus har gjort ett antal genomgripande förändringar för att bli mer 2011 enligt chefredaktör Martin Ahlquist.

I morgon är det premiär för Fokus nya form. Magasinet har genomgått en total översyn enligt Martin Ahlquist.

– Nu är vi snabbare, mer veckoaktuella.

Innehållet i magasinet har också fått tydligare ekonomifokus de senaste åren. Något som kommer att synas i den nya formen.

– Det blir en kommenterande ekonomitext i varje nummer, vanligtvis av Anders Billing.

Ett antal sektioner har slagits ihop till något som Martin Ahlquist kallar ”ett topp of mind block”. Nu ska det viktigaste materialet komma först oavsett om det är ekonomi, inrikes eller utrikes.

Hur går det i övrigt för Fokus?

– Det går bra. Vi fortsätter öka upplaga och räckvidd. Och annonsförsäljningen går allt bättre.

Så bra att ni går plus?

– Det vill jag inte kommentera. 

Ebba Bonde, Fokus AD, har tagit fram den nya formen.