Annons: Mediedagen 2019

P-drama gav tittarrekord

Det gamla besöksrekordet på Barometern.se for all världens väg när inslaget om den rammade bilen spreds via Facebook och Twitter.

I förra veckan hade Barometern.se över 96 000 unika besökare. 24 000 fler än den tidigare toppnoteringen som kom när Kalmar FF tog guld i allsvenskan 2008.
Den stora publikmagneten var en spektakulär händelse på en bilparkering vid ett affärscentrum. Där rammade en Volvoförare en parkerad SAAB.
En stor förklaring till de fina besökssiffrorna är enligt Peter Sigfridsson, webbchef på Barometern.se, att inslaget fick stor spridning på sociala medier.

Saabägaren, Peter Månson (vd för Infomaker), konstaterar enligt Barometern.se att ”Det kan bli dyrt att köpa billig öl på Lidl. Men jag får väl hoppas att försäkringen täcker det mesta”.

Inslaget lockade också fram ett antal kommentarer. Vissa trodde att det var ett aprilskämt. Någon undrade om Volvoföraren var ölänning: ”De är de enda jag kan komma på som kör sämre än kalmariter.” 

Se inslaget här: