GP håller på att smyglansera sin nya responsiva sajt.

En liten andel av besökarna på GP.se kommer att slussas till den nya sajten. Under våren kommer trafiken till den att successivt öka.

”Vi jobbar steg för steg med flytten vilket gör att vi kan finslipa de sista detaljerna och säkerställa att allt det tekniska fungerar”, säger David Karlsson, utvecklingschef Stampen Media i ett pressmeddelande. ”De läsare som möts av vår nya sajt kommer få möjligheten att välja mellan att läsa den nya eller gamla sajten. Dessutom kommer det finnas enkla vägar till att ge oss feedback och förbättringsförslag.”

Tanken med den nya sajten är att läsupplevelsen ska förbättras oavsett om besökaren använder mobil, surfplatta eller desktop. Ett antal nya tjänster har också adderats, bland annat nyhetsdygnet i bilder. 

Och målet är att även annonsörerna ska märka att det är en ny sajt.

”Vi kommer kunna erbjuda mer flexibla annonsformat i en snyggare miljö”, säger Henrik Carlsson, digital försäljningschef Stampen Media i ett pressmeddelande.

Efterhand kommer även övriga nyhetssajter inom Stampen Media att börja använda den nya plattformen och publiceringssystemet.