14:45

Karin Almers blir chef för trafikutveckling på Schibsted Tillväxtmedier med uppdraget att driva och utveckla Schibsteds trafik- och marknadssamarbeten.

– För att det ska vara tydligt för bolagen vem de ska vända sig till för de frågorna.

Vilka frågor kan det handla om?

– Till exempel om Blocket vill använda kartor från Hitta, eller om Destination vill annonsera på Vädersajten när det är dåligt väder, eller om en nystartad sajt vill annonsera på Aftonbladet.se

Kan du erbjuda dem en annons på Aftonbladet eller måste du förhandla med dem först?

– Jag kan inte säga exakt hur det går till, men det är jag som samordnar det.

Ska du både förverkliga bolagens idéer och komma med egna?

– Ja, båda delarna. Våra sajter har massor av idéer så det finns mycket att göra.

Är det en ny tjänst?

– Ja, vi har givetvis jobbat med det tidigare, men rollen är ny.