Schibsted Tillväxtmedier har köpt en minoritetspost i Letsdeal.se, en sajt som kopplar ihop konsumenter och annonsörer genom specialerbjudanden.

Sajten letsdeal.se erbjuder minst halva priset på upplevelser. Konceptet är att en deal blir giltig om den får tillräckligt många köpare, så att företaget garanteras ett minsta antal kunder.

En liknande sajt är amerikanska groupon.com

Schibsted Tillväxtmedier har köpt 37,5 procent i bolaget, vilket ska ses som inledningen på ett långsiktigt strategiskt samarbete, enligt ett pressmeddelande. "Förvärvet är ett led i att nå den lokala annonsmarknaden med en ny typ av erbjudanden och paketeringar".

Letsdeal.se finns i Stockholm, Malmö och Göteborg och bolaget utvärderar nu en internationell expansion.

Företaget grundades 2010, och en av grundarna, Alexander Hars är nu vd i bolaget. Företaget har 13 anställda och säte i Göteborg, men kommer också att ha kontor i Schibstedhuset vid kungsbron.